MVO vacaturebank voor werkzoekenden en studenten met een zintuiglijke, fysieke of autistische beperking

Zoek een baan

Samenwerking JobAccept en Bartiméus Expertisecentrum Werken

logo-Bartiméus liggend_CMYK15-05-2012 - Bartiméus Expertisecentrum Werken en JobAccept werken samen.

Nederland heeft er een nieuwe vacaturebank bij. In maart jl. startte de ambitieuze Jolanda Peet (43) uit Meerkerk de toegankelijke vacaturebank JobAccept voor werkzoekenden MBO-HBO+ met een visuele, auditieve of andere fysieke beperking. Om meer bekendheid te krijgen en om haar doel te verwezenlijken zocht ze contact met Diane Massaar, manager van de re-integratieafdeling van Bartiméus, die haar idee omarmde..

"Wij zijn in ieder goed initiatief geïnteresseerd wat de mogelijkheden voor onze klanten vergroot om toe te treden op de arbeidsmarkt."

Het re-integratieteam van Bartiméus begeleidt al jarenlang werkzoekenden met een visuele beperking naar een baan. Diane Massaar: "Vanuit het vorig jaar opgerichte Bartiméus Expertisecentrum Werken zetten wij alle mogelijke middelen in die kunnen leiden tot verbetering van arbeidsparticipatie van mensen met een visuele beperking. Zowel voor betaald werk, gesubsidieerd werk, maar ook vrijwilligerswerk, dagbesteding en alles wat daartussen valt. Onze kandidaten die regulier aan de slag willen, kunnen zich nu aanmelden bij JobAccept. En werkgevers kunnen hier hun vacatures kenbaar maken. De werkgevers zijn ervan op de hoogte dat het is een site is voor mensen met een beperking, dus daar laten ze zich niet door afschrikken. Integendeel! Mocht er een match ontstaan, dan kunnen wij de werkgever en onze klant ondersteunen in het toegankelijk maken van het werk door ondermeer het regelen van voorzieningen, voorlichting geven aan de werkgever over mogelijke lastenverlichting et cetera. In die zin is de vacaturebank een mooie aanvulling op ons werk."

Kennis delen

Voor Jolanda Peet heeft de samenwerking met Bartiméus vooral als meerwaarde kennis delen. "We hebben elkaar wat te bieden en op deze wijze versterken we elkaar. Mijn vacaturebank is vrij te gebruiken, het is een tool voor iedereen uit de doelgroep."Jolanda wil dat iedereen met een beperking een leuke baan kan vinden. Op JobAccept staan vacatures waar sollicitanten met een beperking worden uitgenodigd om te solliciteren. De aangesloten werkgevers en vacaturehouders weten dat zij sollicitanten krijgen met een beperking. "Het is allemaal heel transparant!", aldus Jolanda. "En ik kan nu mooi mijn ervaring die ik heb opgedaan voor 13 niche vacaturebanken inzetten."

Beeldvorming

Net als Bartiméus wil ook Jolanda haar steentje bijdragen aan een positieve beeldvorming van mensen met een handicap. "Ik ben hard aan het werk om JobAccept bij veel bedrijven en overheidsinstellingen te introduceren met de vraag of we iets voor elkaar kunnen betekenen. Daarnaast wil ik werkzoekenden introduceren bij de vacaturehouders. Ik ben ontzettend blij met de samenwerking met Bartiméus! Het plaatsen van een vacature kost niets. Dus gewoon doen!"

Kijk voor meer info op www.jobaccept.nl